We begonnen rond de ronde kamer te kruipen en konden meteen zien dat dit een kleedkamer was. Elke kastruimte was volledig ingericht met de nieuwste en best lopende producten van verschillende bedrijven. De cubbies waren erg netjes en georganiseerd en aan de bovenkant van elke ruimte waren er solide vernikkelde naamplaatjes met donkere letters.
Ik begon enkele van de namen te herkennen die in hoofdletters waren geschreven. De namen van Nike Air Zoom Pegasus 34 Damen deze vrouwen waren elite of pro trailrunners. Sommigen van hen zijn actueel en anderen uit voorgaande jaren. Onder elke naam stonden drie opsommingstekens die de sterke punten van het individu opsommen. Dit waren niet alleen sterke punten, maar ook levens- of persoonlijkheidssterktes. Ik lees dingen zoals: kan omgaan met gecompliceerde logistiek, goed voorbereid, goede luisteraar, kalm onder druk, houdt ervan anderen te motiveren, houdt van de afdaling, blij met of zonder gezelschap, enz. Terwijl ik door de kamer bleef kijken naar elke kastruimte , de namen leken nog meer op te vallen. Deze bekende namen waren trailrunners uit mijn stad en gingen op in vrienden en vreemden uit andere delen van het land en over de hele wereld.
Ik werd weggeblazen door de hoeveelheid kluisjes die er in deze ene grappig uitziende, maar chique intergalactische koepel waren. Het ging maar door Nike Air Max 2017 Womens] en door. Ik las elke naam en lijst met sterke punten, en ik kon het niet helpen, maar bedenk hoe deze vrouwen meer gemeen hadden met elkaar dan niet. Iedereen bracht iets nieuws en positiefs naar de trail running community, ongeacht hun snelheid, ervaring of plaats in het leven. Ik bleef maar denken hoe ik wenste dat iedereen kon zien hoe we allemaal samengingen als een enorme gemeenschap. Dat we allemaal iets speciaals hebben om te geven of te delen. En dat we misschien allemaal naar deze positieve punten in anderen moeten zoeken en eraan werken om meer inclusief te zijn.
Toen werd ik wakker. Mijn zesjarige tikte me op het gezicht en vroeg me om te komen "zijn verknoeide dekens repareren". Ugh! Grappig hoe dat gebeurt toch?
De andere ochtend liepen we toevallig langs de plek waar het ruimteschip neerstortte in mijn droom. Ik kon het niet helpen, maar herinner me het gekke, Nike Air Pegasus 83 Hombre inzichtelijke verhaal en vertel het met mijn vriend. De onze is echt een geweldige gemeenschap die bestaat uit levendige vrouwen die elke dag hetzelfde doen waar ik zo enthousiast over ben. Het is een geweldige verbinding. Het beste aan deze droom is dat ik geen koplamp meer nodig heb. Mijn ogen gloeien gewoon in het donker.
Mijn gestage progressie in ultra trail running is redelijk consistent met de gestage progressie in ultra trail running die door veel van mijn collega's werd gemeld.
Ik liep in mijn tienerjaren langlaufen, verhuisde naar de marathonafstand in mijn vroege jaren twintig, doopte mijn teen in het water tijdens mijn eerste 50K in mijn late jaren twintig en dook meteen daarna de ultra racewereld in. Vijf jaar en meerdere 100+ mijl evenementen later, kom ik voor lucht.
Ik had niet gedacht dat ik me ooit aan de start van een race van 100 mijl zou bevinden. Meer in het bijzonder dacht ik niet dat ik ooit bij de Nike Internationalist Herren startlijn de finish zou overschrijden. Na gretig te springen en mijn weg te banen van 50K naar 50 mijl naar 100K races, stond ik in april 2015 aan de startlijn van een 100 mijlrace. Minder dan 30 uur later was ik bij de finish. Minder dan 30 uur daarna was ik aangemeld voor een andere.
In de dagen na mijn eerste 100 mijl finish, hinkte ik gelukzalig rond op gezwollen, verkrampte voeten en bracht ik koortsachtige, nachtelijk-doorweekte avonden door met dromen dat ik nog steeds over het pad strompelde. Gedurende de uren dat ik mijn ogen open kon houden, kon ik het niet helpen, maar hoopte ik wanhopig dat de volgende hetzelfde niveau van fysieke en emotionele kwelling en daaropvolgende vervulling zou geven. Ik was genomen. Het proces was diepgaand en ongrijpbaar, in tegenstelling tot alles wat ik ooit had meegemaakt. Ik wilde meer. Het gaf me troost dat ik wist dat ik meer had beveiligd.
Wat als meer races, meer kilometers en het toevoegen van extremere elementen verhoudingsgewijs meer betekenis, meer voldoening betekenen? Ik verspilde geen tijd aan het zoeken naar het antwoord op deze vraag. Vijf maanden later passeerde ik de finishlijn van mijn tweede 100 mijlrace. In januari van dit jaar voltooide ik de Arrowhead 135, vier maanden na het voltooien van de Tahoe 200, dat was negen maanden na het voltooien van de Tuscobia 160. In de slaperige dagen na Tahoe maakte ik opgewonden plannen om de drievoudige kroon van 200 in 2018 te proberen. Ik wilde het allemaal opnieuw ervaren. En opnieuw en opnieuw. Ik had het comfort nodig te weten dat ik iets groters had om naar toe te werken.