De laatste fase van elk meerdaags uithoudingsevenement is altijd een achtbaanrit, zowel fysiek als emotioneel. Je lichaam voelt behoorlijk kapot, dus je bent blij om de finishlijn te zien. Maar vaak wordt de emotionele lift van het voltooien van het evenement afgebouwd door het besef dat het voorbij is. De vrienden en kennissen die je onderweg hebt ontmoet, zijn binnenkort verdwenen en het leven keert terug naar normaal.
Letterlijk. Nike Air Max 97 DamesTom Casti is gepromoveerd op jetaandrijving van Cal en ik had al die kennis nodig om me de dag door te helpen.
Tom is dit najaar in training voor verschillende aankomende marathons, waaronder de Marine Corps Marathon, dus hij was een geweldige partner om de laatste dag van het hardlopen door te brengen. Hij werkt bij GORE-TEX, dus we kregen een grote receptie bij elk hulppost.
We brachten veel tijd door op het pad om te praten over hydratatie, voeding en de wet van Boyle. Tussen adem in beantwoordde hij veel van mijn vragen over hypoxie en hoogte-acclimatisatie. Ja, de man is een raketwetenschapper! Tom vat zijn ervaring in fase 6 samen in één woord: "Inschakelen". Na onze run samen ben ik echter degene die zich geactiveerd voelt. Als Tom nu alleen een rennerondersteund jetpack kon uitvinden, zouden we klaar zijn!
Maak Adidas Superstar Damen je klaar om de hitte op te voeren. De Badwater Ultramarathon begint aanstaande maandag 12 juli. Voor degenen die onbekend zijn met Badwater, het is een non-stop loop van 135 mijl (217 km) van Death Valley naar Mt. Whitney, bij temperaturen tot 130F (55c). Badwater heeft de bijnaam 'De zwaarste voet van de wereld' verdiend.
De startlijn is in Badwater, Death Valley, dat de laagste hoogte op het westelijk halfrond markeert op 280 voet (85 m) onder zeeniveau. De race eindigt op de Mt. Whitney Portals op bijna 8.300 voet (2530 m). De badwaterbaan omvat drie bergketens voor een totaal van 13.000 voet (3962 m) cumulatieve verticale klim en 4.700 voet (1433 m) cumulatieve afdaling. De portals zijn de trailhead naar de Mt. Whitney-top, het hoogste punt in de aangrenzende Verenigde Staten.
Woorden en cijfers doen nauwelijks recht aan de www.sushicornerpesaro.it werkelijke omstandigheden. De beste beschrijving van de race is, 'buitenaards'. 'S Middags in de hitte van Death Valley is het alsof je een volle f?hn in je gezicht hebt. Je oogbollen en sinussen drogen onmiddellijk uit en het epitheel langs je mond begint uiteindelijk af te glijden en weg te pellen.
Concurrenten reizen door plaatsen of monumenten met namen zoals Furnace Creek, Devil's Cornfield, Devil's Golf Course en Stovepipe Wells.Nike Air Max 270 Herren Klik hier voor een geweldige 3D-rondleiding over de racebaan: Badwater in 3D
Ik heb Badwater nu negen keer gedaan, maar het lijkt nooit eenvoudiger te worden (in feite lijkt het moeilijker te worden). Helaas zal ik niet deelnemen aan het evenement van dit jaar, zoals ik oorspronkelijk had gepland, vanwege enkele persoonlijke familiezaken waaraan ik aandacht moet schenken. Ik kom zeker terug volgend jaar.