Slechte luchtkwaliteit van een nabijgelegen natuurbrand verdunde het Nike Air Max Command Mujer concurrentieveld bij Seward, de Mount Marathon Race in Alaska. Veel noordse ski?rs, die meestal tot de toplopers van de Mount Marathon behoren, kozen ervoor om de 5k-race over te slaan vanwege hun primaire sport, en de juniorraces voor jongens en meisjes werden beide geannuleerd. Voor degenen die wel racen, loopt de vijf kilometer lange koers van het centrum naar de top van de piek en terug, met een gemiddelde snelheid van 3022 voet met een gemiddelde score van 34%. En dit was het 92e jaar van de race, praat over geschiedenis!
Luchtkwaliteit verdomd, Max King ging naar Alaska om een ??race te lopen, en dat is wat hij deed. King won de race in 43:39 dankzij een race-beste 32:07 klim, gevolgd door een 10e beste 11:32 downhill. King was duidelijk opgewonden over zijn finish en pompte zijn vuisten in de lucht over zijn rode hoofdband tijdens Nike Air Max 90 Homme de laatste stappen.
Voormalig baanrecordhouder Eric Strabel keerde terug naar het podium met een tweede plaats 45:21 en Lars Arneson werd derde in 45:32. Arneson verbeterde aanzienlijk ten opzichte van de zevende plaats van vorig jaar.
Lopers uit Alaska namen acht van de top-10 finishposities in. Taylor Turney eindigde als 18e, maar had de beste afdaling van de dag met een vrije val van 10:01.
Winnaar dames Hannah Lefleur stond net derde op de top, 69 seconden achter op Christy Marvin, maar sloeg bergafwaarts voor de overwinning in 53:24. De afdaling van Lefleur was tops en het hele punt was veel beter dan haar vijfde plaats in 2018.
Marvin, een voormalig kampioen die voor het eerst sinds de knieoperatie racete, werd tweede in 53:54 en Julianne Dickerson was een derde in 54:03.
Recente NCAA-kampioen steeplechase en afgelopen Mount Marathon Race-winnaar Allie Ostrander is niet aan de race begonnen. Ze is net afgestudeerd aan de Boise State University en heeft een professioneel loopcontract getekend met Brooks.
Vanaf het moment dat ik halverwege de jaren 80 begon te rennen, ben ik altijd een ochtendjongen geweest. Ik weet niet zeker Adidas Superstar Mujer waarom, maar zelfs voordat ik vroeg de deur uit moest gaan, was het precies wat ik deed. Op de universiteit en tijdens mijn enkele jaren was de dagelijkse run iets dat gewoon het eerste was dat ik deed om mijn dag te beginnen. Het voelde instinctief als het juiste om te doen.
Toen ik eenmaal getrouwd was en een serieuzere baan had gevonden, werd de ochtendloop meer een noodzaak. Uitgaan voordat de stress van de dag op me drukte, was iets dat de rest van de dag beter maakte. Toen we kinderen begonnen te krijgen, was het uitbreken tijdens de koelte bij het ochtendgloren met mijn zoons in hun baby joggers de beste manier om mijn vrouw Shelly nog een uurtje slaap te geven en gaf me ook de kans om het begin van de dag te delen met mijn jongens. Dit doe ik vandaag de dag nog steeds.
Terwijl de kinderen uit hun kinderwagens groeiden, www.jansenbouwplaten.nl bleef de ochtendloop een dagelijkse basis omdat het me gecentreerd hield, structuur aan mijn dag gaf en me een paar momenten van stilte toestond te midden van een steeds hectischer bestaan.
En dus was het eerder deze week, na terugkomst van een wervelwindreis naar de Westelijke Staten 100, dat ik voor mijn eerste ochtendloop ging in mijn nieuwe huis in Wilson, Arkansas. Terwijl ik aan het rennen was, realiseerde ik me een van de meest opwindende en misschien onderschatte delen van hardlopen bij het krieken van de dag, de zonsopgang. In mijn lopende leven heb ik letterlijk honderden zonsopgangen gezien en ik durf te zeggen dat geen twee hetzelfde zijn. Zonsopgangen in de bergen in contrast met zonsopgangen in de woestijn geven me een uniek inzicht in wat alle zonsopgangen gemeen hebben, de weergave van opnieuw beginnen, verjonging Nike Air Pegasus 83 Womens en het aanbreken van een nieuwe dag.
In mijn run eerder deze week was dat ochtendgloren bijzonder acuut toen ik de bochten door de katoenvelden hier in de Mississippi-delta rondde en voor het eerst een zomerzonneschijn midden in het zuiden zag. Dat unieke moment deed me een merkbare constante in mijn leven opkomen, ongeacht waar banen en familie me hebben gebracht, en hoe hard ik ook loop met de leeftijd, het gevoel van verwachting en optimisme dat gepaard gaat met de zonsopgang heeft me nooit verlaten. Gedurende drie decennia heeft me reden gegeven om deel uit te maken van deze zonsopgangen en zorgde voor mijn eigen dageraad, ongeacht de locatie of omstandigheid, waardoor de rest van de dag, en vaak de rest van het leven, net iets draaglijker wordt.