Ik hoop dat we het allemaal eens kunnen worden over het belang van eerlijkheid of, in yogische termen, satya (waarachtigheid) in hoe we ons leven leiden. Terwijl we een nieuw jaar inluiden, denken velen van ons hier misschien ook aan in termen van authentiek leven met onze waarheden: hoe ziet het eruit om precies te leven in overeenstemming met wie we zijn? Wat betekent het om te handelen op manieren die volledig weergeven wie we zijn en hoe doen we dat? Over het algemeen zijn dit zeer belangrijke vragen als we een bewust leven willen leiden. Maar wat als we ze specifieker toelichten en toepassen op ons hardlopen en, nog nauwer, Nike Air Pegasus 83 Femme op racen? Wat betekent bewust racen?
Ik ben het grootste deel van mijn leven een emotionele racer geweest. Ik ben zo vaak verstrikt geraakt in hoe ik me elk moment tijdens een race voel dat ik vergeet wat ik doe en wat mijn doel is in de race (zo hard als ik kan).
Ik begin met mezelf te redeneren: nou, je kunt een klein beetje vertragen en nog steeds minder dan 8 uur lopen. Ik bedoel, dat is niet je doel, maar het is nog steeds een PR. Of er zijn de gedachten als: Oh, er moet iets mis zijn. Ik zou moeten stoppen. Het is goed om te stoppen omdat het echt niet zo moeilijk zou moeten voelen; Ik sliep niet goed en ik at niet goed. En mijn maag doet pijn, dus dat is waarschijnlijk een teken. ... Ik bedoel, de excuses! Ze kunnen maar doorgaan. Dit patroon klinkt misschien bekend voor sommigen van jullie. En als dat zo is, wed ik Nike Air Max 270 Donna dat je aan het einde van elke race tegen jezelf denkt, Ugh! Als ik maar een beetje harder had geduwd!
Mijn beste races - die ik me herinner met een glimlach op mijn gezicht - zijn de races toen ik volledig aanwezig rende, volledig ondergedompeld en zonder al het mentale geklets.
Op dit punt denk je misschien wat dit met eerlijkheid te maken heeft? Nou dat is het juist! Het heeft ALLES te maken met eerlijkheid!
Op die momenten van redeneren, wanneer er iets niet echt verkeerd is, wanneer je dat verhaal in je hoofd cre?ert over wat je wel en niet kon doen, ben je niet alleen niet aanwezig in het moment, je was oneerlijk tegenover jezelf, je houdt jezelf niet verantwoordelijk.
En is niet eerlijk tegenover jezelf net zo belangrijk als eerlijk zijn tegenover iedereen?
Hoe kun je dit mogelijk doen? Racen kan zo moeilijk zijn. www.laboutiquedusav.fr Hier bied ik drie praktische tips die ik in de loop van de jaren door zowel yoga als hardlopen heb geleerd om ons allemaal te helpen Nike Air Max 90 Damen het meeste uit racedag te halen:
ADEMEN. Wanneer je ongemak begint te voelen in de latere fasen van een race, wanneer je lichaam vermoeid is, zeg dan steeds maar weer tegen jezelf: "Gewoon ademen." En doe het echt. Laat je schouders vallen. Zucht een paar keer hardop als dat nodig is. Strek je kaak. Schud je armen en benen uit. Tel je stappen en synchroniseer ze met je ademhaling. Laat het ritme van je stappen en adem je leiden terwijl je je verder ontspant en je steeds opnieuw concentreert op het moment bij de hand (op je stappen en adem) in plaats van de pijn die je voelt. Zie dit als een soort meditatie. Te visualiseren. Het idee om te beslissen dat je al iets hebt bereikt, is enorm, voordat je Nike Air Max 90 Dames het fysiek hebt voltooid. Sportpsychologen gebruiken deze tactiek om hun atleten op een hoger niveau te helpen presteren. En het is www.susannabey.es bewezen effectief. Visualiseer aan de startlijn (en gedurende de weken voorafgaand aan uw evenement) dat de race soepel verloopt. Visualiseer dat u ontspannen loopt, ongeacht wat er opkomt, of het nu weer of lichaam of voeding is…. of iets helemaal niet. Visualiseer het oversteken van de finishlijn in je doeltijd, ontspannen en gelukkig. Wanneer het moeilijk wordt in de race en je jezelf begint af te vragen, keer dan terug naar deze visualisatie. Herinner jezelf eraan dat je de race al hebt gereden en dat het OK is, je kunt dit doen. En dan, nou, krijg het voor elkaar! CHECK IN. Voel je je twijfelachtig? Neem even de tijd om eerlijk bij jezelf in te checken. Komt deze twijfel voort uit een werkelijke plaats van ECHTE problemen (zoals een verstuikte enkel of gescheurde hamstring bijvoorbeeld)? Of ontspruit het gewoon vanuit een Nike Air Max Command Womens plaats van angst dat je jezelf of anderen misschien teleurstelt? Zou vertragen of DNFing hier echt de eerlijke keuze zijn? Zou dat waar zijn? Als het antwoord nee is, ga dan terug naar nummer 1 en adem.