In het najaar van 2017 herinner ik me dat ik mijn man vroeg of hij liever een marathon zou lopen of een andere baby zou krijgen. Hij was ook echt niet verkocht, maar stemde met tegenzin in met een marathon om het idee van de baby nog wat langer uit te stellen. Ik had het www.hurtadoquesada.es gevoel dat ik hoe dan ook had gewonnen en kon niet geloven dat ik hem ervan had overtuigd dat hij er echt voor zou gaan. Na een halve kerstmarathon zijn we begonnen met trainen voor onze eerste marathon in maart 2018.
Op zijn zachtst gezegd, de marathon was een serieuze strijd, maar we hebben het gedaan. Samen met mijn trainingspartner Katie en een goed lopende vriendin Michelle hebben we allemaal onze eerste marathons voltooid. Het was koud en winderig, maar super plat en vergevingsgezind. Kort nadat we klaar waren, begon de postmarathonblues. Ik wist dat ik iets anders nodig had om naar toe te werken. Maar ik was ook behoorlijk opgewonden dat het nu tijd was om een ??baby te krijgen! Dus werkte ik passief naar een onbekend hardloopdoel en een broer of zus voor ons kleine meisje.
Ik kwam erachter dat ik zwanger was in Adidas Superstar Hombre mei, een Asics Gel Lyte 3 Dames paar dagen na deelname aan een SwimRun-wedstrijd. Ik zat op de bank en googelde zwangere ultrarunning. Hebben vrouwen dat echt gedaan? Was het mogelijk? Blijkbaar wel! Ik vond een geweldige blog van een badass ultramarathoner die tijdens de zwangerschap liep. Haar kilometerstand was veel verder dan die van mij, maar ik dacht dat ze het kon doen, dus ik ook. Omdat ik mijn plan stil hield, hield ik me er pas echt aan totdat mijn lopende partner me haar registratie stuurde. Ik dacht dat ik er net zo goed voor kon gaan en ik registreerde me meteen.
We trainden van juli tot oktober met een paar korte runs tijdens de week en langere afstanden in het weekend. Ik had een beetje van mijn marathonconditie verloren, dus begon ik met mijn lange runs van ongeveer 8 mijl. Ik geef toe, deze weekendruns waren zwaar voor me. Na een lange Nike Air Max 97 MujerAdidas Ultra Boost Dames afstand van 12 of 14 mijl, zou ik wat ernstige bekkenpijn hebben en me behoorlijk gehandicapt voelen voor de rest van de dag of het weekend.
Ik sprak met mijn gynaecoloog over mijn ultraplannen en zij zei dat zolang ik mezelf niet te hard duwde, het prima zou zijn om het te doen. Tijdens de training zou ik serieuze aandacht moeten besteden aan mijn energieniveau, hydratatie en voeding. Ik zou ook naar mijn lichaam moeten luisteren. Als het voelde alsof ik teveel liep, zou ik het die week rustig aan doen. Misschien zou ik mijn weekdagruns inkorten van vijf tot drie mijl en mezelf wat tijd gunnen om te herstellen. Toen de bekkenpijn behoorlijk intens werd, begon ik de fysiotherapeut van een vrouw te bezoeken. Ze was een uitkomst! Ik raad dit ten zeerste aan aan iedereen die probeert fysiek fit te zijn tijdens de zwangerschap als je problemen hebt. We hebben verschillende rekoefeningen en oefeningen gedaan om gebieden te versterken en de druk in anderen te verlichten.
Dus trainde ik de komende maanden met mijn ge?mproviseerde schema en deed ik mijn oefeningen wanneer ik me kon herinneren. Er was een week dat de bekkenpijn gewoon te veel werd en ik was niet zeker of ik zou kunnen doorgaan. Ik had gelezen dat dit me op bedrust kon zetten en de arbeid verschrikkelijk maakte. Ik was nog niet helemaal klaar om het op te geven, dus nam ik een week vrij van mijn lange termijn. Ik ben er vrij zeker van dat die beslissing me echt heeft geholpen de ultra te halen. Mijn lichaam kreeg de tijd om te genezen, opnieuw afgestemd en ontstressend. Toen ik mijn volgende lange run deed, was de pijn echt niet zo erg en kwam het nooit zo intens terug.
Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat ik een paar lange runs tegen het einde van de training heb overgeslagen. Ik heb een aantal grote levensveranderingen ondergaan en mijn schema stond geen vijf tot zes uur lange runs in het weekend toe. Uiteindelijk gaf ik mezelf een afbouw van drie weken en sloeg een maximale afstand van 18 mijl. Dit is niet helemaal slim en was niet het beste idee, maar ik dacht dat wilskracht me de laatste 13,5 mijl zou helpen. Als mijn lichaam 18 mijl zou kunnen rennen, zou het 31,5 mijl kunnen lopen.
De Nathan Halo Fire is ontworpen met lopers in gedachten. Het biedt vijf verschillende lichtmodi (laag, gemiddeld, hoog, sprint en stroboscoop) die kunnen worden bediend met de aan / uit-knop of de handbeweging met behulp van RunWave-technologie. Deze Nathan-koplamp heeft ook een Auto-Strobe-functie die de koplamp in stroboscoopmodus schopt wanneer hij tegenliggers opmerkt. Hoewel de Nathan Halo Fire geen lichtvergrendeling heeft, moet u de aan / uit-knop enkele seconden ingedrukt houden voordat deze wordt ingeschakeld.
Bij het rennen met deze koplamp merkten we dat deze op zijn plaats bleef met minimale veerkracht en de extra laag opvulling langs de riem droeg bij aan het comfort. De instellingen waren een beetje ingewikkeld en we moesten absoluut meer dan eens naar het instructieblad verwijzen. Maar zodra we de instellingen in het kwadraat hebben, is de RunWave-technologie een geweldige functie.