Vorig jaar beschreef ik hoe mijn training voor mijn half-ijzeren afstandstriatlon nogal onconventioneel was en grenst aan een ‘hippie’ benadering van de sport. Hoewel dit misschien niet voor een volledig plezierige racedag heeft gezorgd (vooral de laatste 10 mijl van de fiets toen ik grote vette tranen en snot huilde), maakte Nike Air Vapormax Herren het de training zeker leuker.
Om een ??zin te lenen van Julia Roberts 'trick-draaiende sidekick in Pretty Woman, als het gaat om training: "Ik zeg wie, ik zeg wanneer, ik zeg hoeveel."
Ik wil de ontvangen wijsheid nog een keer onder ogen zien, maar mijn Ironman-training is tot nu toe niet helemaal door het boek geschreven. Ik ben er nu 10 weken mee bezig. Voor elke normale race waarbij ik nog een laatste zetje zou tegenkomen voordat de afbouw begint, maar niet voor Ironman-training. Ironman-training lijkt, net als de race zelf, nooit te eindigen en duurt in totaal 30 weken.
30 weken. Dat is meer dan een half jaar. Zoveel als ik me op die ene lange dag in juli heb gericht en veel tijd en moeite heb gestoken in het be?indigen van die race (hallo 7 uur zwemt), doe ik het op mijn voorwaarden. Dus als ik trainingsadvies lees waarin Nike Air Max Command Womens staat dat je geen marathon moet doen in je Ironman-voorbereiding, doe ik alsof het voor iemand anders is geschreven. Niet voor mij.
Ik ben een hardloper die houdt van een beetje zwemmen en fietsen en die aan triatlon doet, ik ben nog geen triatleet. En als hardloper loop ik graag marathons. Het is wat ik doe.
Dus zo zijn de eerste 10 weken verlopen. Zes van de zeven dagen train ik in een of meer sporten met meer inspanning (in termen van intensiteit) in het hardlopen dan de andere twee. In april verveel ik me van hard lopen en wil ik graag op de fiets stappen voor langere ritten bij beter weer. De meren zullen open zijn voor zwemmen in open water en ik kan teruggaan naar het Stoke Newington-reservoir om mijn rondjes met de ganzen te doen.
Het is misschien niet het soort trainingsplan dat je in boeken of tijdschriften zult vinden, maar Nike Air Max Command Mens het is degene waarvan ik denk dat het me ge?nteresseerd en betrokken zal houden. Of het me helpt de race af te maken valt nog te bezien.
Toen Katie van MomsLittleRunningBuddy.com naar San Francisco kwam en met mij mee wilde trainen met November Project (SF), was dit de perfecte kans om de schoenen op de proef te stellen. We zouden heuvelherhalingen doen tot aan Coit Tower. Ik had de schoenen een week of zo nonchalant gedragen, maar dit zou de eerste keer zijn dat ik erin zou trainen. Er is wat gewicht aan de schoen Nike Cortez Damen (12,8 oz.) In vergelijking met je typische hardloopschoen, maar ze waren comfortabel en ondersteunend. Omdat de training heuvelherhalingen was, stoorde het gewicht me niet te veel. Ik zie dit meer als een hardloopschoen die als een modestatement kan worden gedragen: het soort statement "Ik ben een hardloper en Nike Air Max Zero Mujer sneaker-head-so-check-out-my-fresh-kicks".
Het is 17 jaar geleden dat ik een paar Air Max-schoenen wilde, maar ik heb eindelijk een paar op mijn voeten gezet en ik vraag me af wat me zo lang heeft gekost.