Een ultra runnen lijkt veel op het rijden in de achtbaan van het leven. Het ene moment kun je bovenop je spel zitten, je geweldig voelen, en het volgende moment val je uit elkaar, je voelt je doodsbang dat je het niet gaat redden. Ik heb persoonlijk races gehad waarbij ik de race van mijn leven heb en een seconde later komt er iets binnen en verandert alles ... een pijn, een negatieve gedachte, de energie van een andere hardloper ... de lijst gaat maar door.
Hetzelfde geldt voor training voor mij. Sommige dagen voel ik me geweldig, alsof ik voor altijd zou kunnen rennen, alsof ik niet meer te stoppen ben. Andere dagen heb ik "leidende benen" met niet eens de motivatie om de 3 mijl lus rond mijn huis te lopen.
Dus, hoe blijven we gemotiveerd in een sport die zoveel mentaal en Nike Air Max Thea Womens fysiek uithoudingsvermogen vereist? Hoe blijven Nike Air Pegasus 83 Mens we fris en opgewonden om te trainen voor de volgende race?
Mensen vragen me veel over hoe ik zoveel jaren gemotiveerd ben gebleven in deze sport. Ik vind het antwoord ingewikkeld. De motivatie van elke persoon om een ??sport aan te gaan en te beslissen om al dan niet deel te nemen, is enorm verschillend. Het lijkt in ultra running, dat mensen beginnen met ofwel een lange geschiedenis van de middelbare school en college track / cross country, of, zoals ik, ze zijn helemaal niet opgegroeid met de sport. Ik begon pas na de universiteit te rennen. Het begon als een manier om weer in vorm te komen na te veel jaren feesten op de universiteit.
Ik let meestal niet op hoe snel ik ga, wat mijn splitsingen zijn of hoe ver ik ben gegaan. Waar ik echt om geef is hoe ik me voel en of ik geniet van wat ik doe. Ik begon aan de sport omdat Nike Air Max 90 Femme ik hield van de manier waarop het voelde om buiten te zijn, op de paden, hard te ademen en in de natuur te verkennen.
Een week geleden liep ik met mijn goede vriend op een van onze favoriete loops in Boulder. De lus duurt ongeveer 2 - 2:30 uur en loopt langs de beroemde Mesa Trail, Bear Canyon op, en uiteindelijk naar de top van Green Mountain. Ik heb deze lus zo vaak gedaan dat hij nu een hele reeks goede en niet zo goede herinneringen bevat. Sommige dagen kan deze run geweldig aanvoelen, en andere keren is er alles voor nodig om er doorheen te komen.
We begonnen te praten over de uitdagingen om onze motivaties hoog te houden en ons goed te voelen tijdens onze runs. Terwijl ik Green Mountain draafde, minder dan een week na het lopen van een race van 100 km, realiseerde ik me dat dit ongrijpbare gevoel me licht op mijn voeten hield en zorgeloos op het pad dan ik me maandenlang had gevoeld. Waarom was dat? Ik zou traag en moe moeten zijn, toch?
Het enige antwoord dat ik kon bedenken was dat ik me nu in een andere hoofdruimte bevond dan in de weken voorafgaand aan Nike Air Vapormax Womens mijn race. Ik heb dit bij vrienden zien gebeuren, en nu ook bij mij.
In de maanden voorafgaand aan een race of belangrijk evenement beoordelen we onszelf, vergelijken we onze training met anderen, ontleden en diagnosticeren we onze runs als goed of slecht en lopen we onvermijdelijk zwaar en gestrest over waarom we ons niet voelen altijd geweldig. Ik realiseerde me dat nadat de race was afgelopen en er geen druk was om op een bepaald niveau te trainen, alle zelfanalyse wegviel. Ik merkte dat ik niets moest bewijzen. Geen druk om iets te valideren voor mezelf, voor mijn sponsors, voor vrienden ... voor iedereen. Het wegnemen van de druk en stress om onszelf te moeten bewijzen is een sleutel om dingen licht en fris te houden.
De waarheid is dat ik denk dat dit me jarenlang heeft laten rennen. Mijn hardlopen / training is erg los Adidas Nmd Femme en ongestructureerd. Ik loop meestal wanneer ik wil en hoe lang ik ook wil. Meestal ga ik niet "over de trein". Als ik zou worden gevraagd om meer dan honderd kilometer te rennen, zou ik de interesse heel snel verliezen.
Het gaat over naar buiten gaan, genieten van het landschap, chatten met goede vrienden en de problemen van het leven uitzoeken. Dat is wat me aan deze sport vasthoudt. En net als het leven is het een achtbaan. Sommige dagen voel ik me niet te stoppen en anderen, nou ja, niet zo veel. Maar dat is oke.
Herinner jezelf er uiteindelijk aan waarom je graag rent en vertel jezelf voortdurend dat je sterk, capabel bent en niets te bewijzen hebt aan iemand (inclusief jezelf).
Vergeet je pieptests, VO2 max-tests en dergelijke, de grootste indicator voor je huidige conditie is de 60m sprint voor de bus. Je denkt misschien Nike Air Max 90 Homme dat je goed hersteld zou zijn van de heuvelsessie van gisteravond of je laatste lange run - dat wil zeggen totdat je er op tijd uit bent om op tijd bij de bushalte te komen. Het is de ‘schil om te onthullen’ van pijnlijke spieren.
Vanmorgen, me iets beter voelend dan de afgelopen paar ochtenden, overwoog ik of ik vanavond mijn trainingssessie zou gaan doen of niet. Toen ik mijn oprit uit liep en aan het einde van de weg kwam, kwam de bus. Vanaf hier is het ongeveer 60 meter naar de bushalte en het was te nat en winderig om na te denken over lopen - ik miste die bus absoluut niet.
Gaan van een wandeling naar een sprint in de ruimte van twee stappen met koude spieren staat waarschijnlijk in elk boek over wat we niet moeten doen tijdens het hardlopen - maar we doen het elke keer als we rennen voor de bus, de trein of om te voorkomen Nike Cortez Womens dat we worden gerend door een gek op een Boris Bike.