Sommigen van jullie zijn misschien bekend met de komst van eenvoudige DNA-testen, of hebben het misschien zelf geprobeerd. Met een eenvoudige thuisverzamelkit en een wattenstaafje of wat spuug, zullen tal van bedrijven analyses uitvoeren van dingen zoals uw ziekterisico of familiegeschiedenis.
Enkele van de meest populaire bedrijven zijn Genographic 2.0,Adidas Superstar Mens 23andMe, AncestryDNA en Family Tree DNA.
Hoewel de resultaten van deze services interessant zijn, probeert een bepaald bedrijf dat ik heb ontdekt deze resultaten te vertalen in bruikbare informatie die een atleet ten goede kan komen. DNAFit Nike Air Pegasus 83 Donna biedt zowel een fitnessrapport als een dieetrapport. U kunt een steekproef rechtstreeks indienen of zij kunnen uw resultaten van 23andMe gebruiken om deze beoordelingen automatisch uit te voeren. Ze bieden twee detailniveaus. Ik ging met het "professionele" pakket dat meer evaluaties biedt, hoewel tegen hogere kosten.
In dit fitnessrapport zijn er vier beoordelingen: vermogen / uithoudingsvermogen, a?roob potentieel, herstelprofiel en letselrisico. Over het algemeen heb ik hoog getest op uithoudingsvermogen boven snelheid, had een snel herstelprofiel en een laag risico op letsel.
Als het op Nike Internationalist Damen dieet aankomt, biedt DNAFit een uitsplitsing van uw ideale dieet en gevoeligheid voor dingen zoals koolhydraten, verzadigd vet, cafe?ne en zout. Het biedt zelfs een dieetplan en boodschappenlijst op basis van je genetische profiel.
Het is een Nike Air Force 1 Femme aardige service, en de resultaten waren intrigerend, hoewel meer bevestigend dan onthullend, althans voor mij. De enige schokkende onthulling was dat ik in de bovenste percentielen van Neanderthaler sta. Misschien verklaart dat de gefronste wenkbrauwen?
Natuurlijk hebt u de mogelijkheid om uw resultaten privé te houden of ze breder vrij te geven, dus de mate van anonimiteit is aan u.
Het belangrijkste nadeel van deze beoordelingen zijn de kosten, die u gemakkelijk een paar honderd dollar kunnen opleveren als u de volledige analyse hebt uitgevoerd. Als uw gezondheid echter belangrijk voor u Adidas Zx Flux Mens is en u echt wilt weten waar u van gemaakt bent - letterlijk - bestaat de technologie nu.
Ik had geen zaak om een ??ultramarathon te lopen. Ik heb me aangemeld voor een leeuwerik. Ik had in jaren niet langer getraind dan een halve marathon. Ik had Adidas Gazelle Damen om te beginnen maar een paar marathons onder mijn riem. En ik werkte burnout-uren op een brutale baan en had amper tijd om een ??maaltijd te koken of een boek te lezen, laat staan ??een race te lopen.
Maar dwazen rennen naar binnen.
Waarom een ??ultra? Omdat het ging om het runnen van een mythe, een prestatie zonder poespas, een neef van de vier minuten durende mijl of de twee uur durende marathon - behalve dat het gekker was dan dat. Vergeet niet dat de legende van de marathon zijn kracht ontleent aan het feit dat toen de Griekse boodschapper Pheidippides eindelijk Athene binnenbrak Nike Roshe Run Femme met het nieuws dat de Grieken in de strijd hadden overwonnen, hij ineenstortte en stierf van de inspanning. Ging dood. En dat was slechts 20-mijlen. De ultra ging verder. Dit was niet zomaar een race. Het was een kans om te flirten met de dood.