Minimaliseer de onzekerheid. Het moeilijkste deel van het doen van je eerste triatlon is, nou ja, dat je dat nog nooit eerder hebt gedaan. Het maakt niet uit hoe goed je fysiek voorbereid bent, er zal nog steeds een niveau van onzekerheid zijn dat alleen weg zal worden Nike Air Pegasus 83 Damen weggespoeld met ervaring. Wat u kunt doen, is zoveel mogelijk onzekerheid minimaliseren. Naast het praten met iemand anders die de race al heeft gedaan en van hen leert, kun je de cursus volgen om elk deel van de race te leren kennen. Bestudeer het overgangsgebied de dag voor de race, zodat je precies weet waar je moet zijn als je uit het water komt. U kunt zelfs joggen vanaf de rand van het water naar het gebied waar uw fiets zal zijn. Zwem vóór de race in het meer / de oceaan, zodat je weet wat je kunt verwachten qua watertemperatuur en zichtbaarheid. Ren en rijd op terrein / hoogte dat vergelijkbaar is met je race. Door zoveel mogelijk te doen om onzekerheid te minimaliseren en jezelf een gevoel van comfort te geven op de racedag, zul je een heel eind komen. Halve IRONMAN-races zijn minder mentaal ontmoedigend dan een marathon Nike Air Max 97 Womens lopen. Yep. Ik zei het. Ik was verrast om te zien dat het voltooien van een halve IRONMAN, die me meer dan 5 uur kost, minder mentaal en fysiek uitputtend was dan een marathon lopen in minder dan 4 uur. Misschien is dit te wijten aan de mentale onderbreking die je krijgt van het veranderen van de ene sport naar de volgende of omdat je niet je hele gewicht op je benen / voeten draagt ??de hele race ... maar ik was geschokt dat ik niet erg pijnlijk was na de race en Ik had veel meer mentale kracht en positieve gedachten dan tijdens een marathon. Welke tips zou u een eerste triatleet aanbieden? Als je nog nooit een triatlon hebt gedaan maar er een overweegt, wat houd je dan tegen?
Mijn vriendin Laura loopt dit weekend 60K, haar 102e marathon-afstand-of-meer race.
Ik zeg haar vaak dat ze krankzinnig is en haar lichaam niet zoals Adidas Superstar Mujer dat van andere mensen, en ze is het daar niet mee eens.
Ik doe momenteel wat onderzoek op het werk naar mensen die gekke duurprestaties hebben gedaan of die een marathon van gazillion hebben gelopen, en het is echt tot nadenken stemmend voor mij.
“Als die persoon Nike Air Max Zero Womens een miljoen mijl en een gigantische marathon zou kunnen lopen, kan ik helemaal meer doen, toch? Ik zou helemaal een Ironman kunnen doen, of op zijn minst een half ... "
Ik heb echt geleerd dat als je denkt dat je iets kunt doen, en je hebt het geduld en de vastberadenheid om er achteraan te gaan en het niet los te laten, dat waarschijnlijk wel. Of je kunt in elk geval behoorlijk dichtbij komen.
Maar dat is het ding. Hoeveel wil je het hebben?
Ik wilde zo graag een sub-4. Ik liet de grenzen los en ik geloofde dat ik het kon en ik ging hardnekkig achter dat doel aan Nike Air Max 270 Womens voor twee trainingscycli om het te halen.
Ik wil BQ. Ik heb hard gewerkt aan de marathontraining en heb genoeg winst gemaakt dat ik denk dat het niet buiten het bereik van de mogelijkheden valt, maar ik vind het ook niet erg om te wachten tot 35 (dat is iets Nike Air Pegasus 83 Herren meer dan 4 jaar weg) , wat helemaal niet eng is.)
Natuurlijk zou ik waarschijnlijk een Ironman kunnen doen als ik dat echt wilde. Ik zou een eeuwtocht kunnen maken als ik dat echt wilde. Ik zou nog veel meer marathons kunnen uitschakelen, of een ultra gebruiken als ik dat echt wil.
Maar er is het verschil.
Ik wil het echt niet, althans nu niet. Ik geniet echt van het schema dat ik de afgelopen jaren heb gehad: train mijn hart voor een herfstmarathon, doe wat ik wil voor een paar maanden, train voor de helft van de lente, doe wat tri training / basisopbouw, herhaal.