Yosemite is naar mijn mening het beroemdste nationale park in de Verenigde Staten. Het was het eerste nationale park waar ik tijdens mijn middelbare school wetenschapsles over leerde. Het is de achtergrond op mijn MacBook. Travis Scott schreef zelfs onlangs een lied over het Park. Het is overal voor een reden: het is een van de meest majestueuze plaatsen die je ooit zult bezoeken.
Ik had echt nooit gedacht dat ik Yosemite zou kunnen bezoeken. Wonend in New York, leek het een verre plaats; een plaats die ik altijd zag in de pamfletten van Sierra Club die ik per post of in afleveringen van Planet Earth ontving.
De prachtige Yosemite-vallei met uitzicht op Yosemite Falls. Ik ontving een e-mail van Team Sierra (de fondsenwervende arm van de Sierra Club) dat ze op zoek waren naar teamleden voor de Yosemite Halve Marathon van Vacation Races de Adidas Zx 750 Mujer volgende mei, en het piekte mijn interesse. Als vrijwilliger, hardloper en iemand die met Astma worstelt vanwege de slechte luchtkwaliteit van onze natie, wist ik dat dit de perfecte gelegenheid voor mij was. Ik meldde me spontaan voor de race op weg naar mijn werk op een ochtend, niet eens nadenkend waar ik aan begon, maar wetende dat ik deel wilde uitmaken van een team en fondsenwerving voor een organisatie wiens missie ik van harte ondersteun.
Het was een van de beste beslissingen die ik ooit heb gemaakt.
Trainen voor elke race is moeilijk. Je moet jezelf motiveren om in 30 graden te rennen, je aan een strikt schema te houden en mentaal te trainen om de lange afstanden te vechten. Ik ben niet nieuw in hardlopen of zelfs halve marathons, maar elke race is een nieuw beest en je moet je altijd voorbereiden op het onbekende. Tijdens de training probeerde ik elke run te beginnen met Nike Air Presto Donna mezelf eraan te herinneren waarom ik dit allemaal deed en hoeveel deze ervaring voor mij betekende.
Fondsenwerving voor Team Sierra was echt een van de beste delen van de ervaring. In het begin kan het intimiderend zijn om bijna iedereen die je kent te bereiken en hen te vragen om aan je zaak te doneren, omdat het veel voor je betekent. Wat ik op de weg naar fondsenwerving heb ontdekt, is dat mensen willen helpen - ze willen opkomen om de klimaatverandering en de fossiele brandstofindustrie te bestrijden - ze willen schone lucht - ze willen onze prachtige nationale parken behouden en van elk deel van dit land genieten.
Ten eerste - welkom bij diegenen onder jullie die vandaag hebben geklikt vanuit SkinnyRunner. Ik ben niet zo mager of zo snel als zij, maar ik ben ook blond en hou van rennen, dus daar is dat. En ik hou ook van compressiesokken. Ik geloofde er pas in vorige zomer toen mijn schenen een beetje spalk begonnen te krijgen, Nike Air Max 90 Femme maar nu ben ik een bekeerling.
Dus over die enge run. Ik had grote plannen om vanmorgen naar het park te rennen en mijn vijf mijl heuvels voor mijn werk uit te schakelen, maar ik bleef laat lezen Gone Girl (ZO GOED) lezen en het gebeurde gewoon niet. Hoewel ik me voornamelijk heb bekeerd tot een ochtendloper, lijkt het erop dat ik die twee van de drie doordeweekse dagen op mijn schema alleen kan beheren. Ik denk Adidas Ultra Boost Womens dat twee van de drie niet slecht is.