De eerste dag reed ik behoorlijk hard in de 100k, dus voor de 25k de volgende dag besloot ik bij de kinderen te blijven en Dave te laten genieten van zijn eigen race. Op een ongewoon koele en bewolkte ochtend stonden we in het begin allemaal in de rij, pakjes gevuld met snacks en water. Ik was een beetje ongerust over het feit dat deze race een strakkere hulppost had afgesloten dan Deception Pass 25k. Ook waren de kinderen bezig met lentesporten, dus we hadden minder wandel- en trailruns gekregen. Toch waren ze actieve, fitte kinderen, dus Adidas Superstar Herren besloten we het een kans te geven. Een luid 'Gaan!' Gevolgd door opgewonden getoeter en gejuich betekende het begin en we waren vertrokken!
We rolden langs de met bloemen omzoomde enkelspoor, Dave zette een sneller tempo op, de kinderen wilden graag volgen en ik schreeuwde dat ze moesten vertragen. Geleidelijk aan verdween Dave uit het zicht en we nestelden ons in een gestage draf. Ondanks dat er slechts vijf maanden verstreken waren, was Feile merkbaar zelfbewuster tijdens deze race en niet zo comfortabel met haar moeder. Die tieneremoties besluipen snel meisjes en ik voelde dat dit misschien onze laatste trailrace samen was toen ze haar eigen reis begon om te ontdekken waar ze gepassioneerd over was. Dus toen we aan de lange wandeling bergopwaarts naar de hulppost begonnen, probeerde ik het cool te spelen en maakte ik in ieder geval de trailrace waarin ze vastzat met haar broer en moeder hardlopen zo leuk als maar mogelijk was!
Terwijl we marcheerden, praatten we met de andere hardlopers, klaagden een beetje over de hitte, doopten dankbaar onze hoeden in een zijstroom in het pad en kauwden op pinda M & M's. Zich bewust van de afgesneden toestand, bleef ik ze voortjagen terwijl ze antwoordden: 'We weten het! Wij weten! Loop met een doel! ' Al snel begon Tadhg te vragen Adidas Zx 750 Donna hoe laat het was en hoeveel we nog moesten gaan. Een beetje gefrustreerd vroeg ik of hij het beu was om op pad te zijn, alleen om te horen dat hij eigenlijk het tempo aan het berekenen was dat we nodig hadden om de afsnijding te halen. Dat maakte me zo blij en ik zette ze met nog meer enthousiasme voort. Ik heb misschien zelfs een kleine leugen verteld dat we hoe dan ook terug moeten lopen van de hulppost, dus we kunnen net zo goed proberen de afsnijding te maken! We hebben het binnen enkele minuten gehaald. Ik vulde flessen opnieuw terwijl de kinderen een beetje frisdrank dronken, wat sinaasappelschijfjes hadden en probeerden chocoladesuikergoed in hun zakken te proppen.
Maar er zijn dit jaar andere races, en door deze niet-strikte benadering van training te volgen, liet ik zien hoeveel ik gedijt op een trainingsplan.
Op mijn denkbeeldige trainingsplan vanmorgen (of, toen ik Nike Air Pegasus 83 Femme Jess vroeg wat mijn lange runs tussen de Princess Half en de DC Half zouden zijn) was 7 mijl. Ik heb gisteravond getweet om te zien of er iemand in de buurt was om mee te doen, en de mooie Caitlin was erbij. De laatste keer dat we samen renden, was het ijskoud. Na het buitenissige warme weer van deze week, voelde het vandaag ook behoorlijk koud aan, maar we warmden snel op. Ik rende de 1,25 mijl naar het park, liep 7 met Caitlin en rende vervolgens de 1,25 mijl terug naar de bagelwinkel. Klaarblijkelijk.
Het park zat absoluut vol met hardlopers, van wie de meesten, naar ik me voorstel, zich opmaken voor de New York Half van volgende week. Ik voelde me een beetje buitengesloten dat ik niet voor dezelfde race trainde, en hoewel ik enthousiast ben voor het Korps Mariniers, weet ik absoluut dat ik me zo zal voelen tijdens de NYC Marathon.
Toen ik eenmaal mijn bagel had, was ik echter Nike Air Huarache Damen veel gelukkiger. Ik dacht ook aan hoe lui mijn weekenden waren toen ik in D.C. woonde en hoe ik zo weinig had dat me gelukkig maakte, en ik ben zo blij dat ik mijn leven heb veranderd.
Ik weet ook dat dit vervelend is, maar ik werd genomineerd voor een Fitness Magazine Best Weight Loss Blog-prijs! Ik zou het geweldig vinden als je op mij stemde - en de andere zeer waardige blogs daar bekijkt.