Met meer dan een kwart eeuw achter me rennen, hou ik nog steeds van rennen voor zijn eigen bestwil en voor de plaatsen die het me kost. Punt. In de afgelopen tien jaar ben ik ook dol op deelname aan avonturen en evenementen die me uitdagen in aspecten die verder gaan dan het rennen zelf.
Het is weliswaar grappig, omdat een van mijn favoriete aspecten van hardlopen is dat ik op zo'n 300 dagen per jaar kleding en schoenen aantrek, mijn voordeur op loop en ren. Die eenvoud en de simpele kilometers die volgen zijn een van de redenen waarom Nike Air Max Thea Damen ik een one-trick pony blijf als het gaat om Adidas Zx 750 Damensport. Dat gezegd hebbende, ik hou ervan om een ??jaarlijks avontuur te hebben dat mijn geest evenveel of meer bezighoudt dan mijn lichaam. Iets waarover ik nadenk, droom, analyseer, onderzoek en plan. Soms weken of maanden. En, nogmaals, kom op tijd, mijn geest racet opnieuw en probeert een veelvoud van factoren in evenwicht te brengen.
Als ik nadenk waarom ik van dit soort avontuur zou kunnen genieten, denk ik dat het deels is omdat ik wat ik leer voor latere avonturen kan gebruiken en mezelf nog beter kan uitrusten en voorbereiden op dagelijkse uitstapjes. Ik zou de training misschien wat meer dan normaal overwegen en dan zien waar die training voldoende was en waar niet. Ik duik dieper in het huidige aanbod in een paar gerichte uitrustingsgebieden en breng die kennis naar voren.Adidas Zx 750 Donna Ik leer over een deel van overleving of prestaties of een vaardigheid en houd dat in mijn mentale gereedschapskist. Duiken in één ding is op zichzelf al leuk en loont ook vooruit!
Met dit in gedachten heb ik een uitnodiging aanvaard om terug te keren om Ultra Gobi (voorheen de Ultra-Trail Gobi Race) te rennen, een evenement dat ik in 2015 heb gelopen. Ter herinnering, dit is een 250 mijl / 400 kilometer single- etappewedstrijd in het westen van China. Dit jaar bevindt het zich op grote hoogte op een veel begaanbaar terrein over een mix van open woestijn, primitieve onverharde wegen en rivierkloven. De race biedt gebotteld water, een tafel en een kruk om op te zitten (en dat is het) bij 25 tot 30 eenvoudige controlepunten, terwijl 10 belangrijke rustpunten flessenwater, warm water, verwarmde tenten en druppelzakken voor runner Nike Air Max Command Herren hebben. Er is een heleboel verplichte uitrusting en veel niet-verplichte uitrusting die we onderweg gewoon nodig hebben. Hieronder zijn enkele van de gebieden waar ik ben geweest en zal nadenken.
Toen ik besloot terug te keren naar Ultra Gobi, duurde het slechts anderhalve maand tot de racedag, wat betekent dat ik maximaal vijf weken te trainen had. Hoewel ik de race eerder had gelopen, had ik er niet echt voor getraind (ik had in de 11 weken voor de race van 2015 in totaal 125 mijl gerend) en ik had weinig tijd om te trainen vanaf wat ik een gematigde basis zou noemen fitness. Het was leuk om prioriteit te geven aan bepaalde soorten trainingsruns, rekening houdend met het totale volume, bepalen wanneer en waar te lopen met mijn zware pakket (het weegt in het begin iets meer dan 10 pond) en wanneer te rusten. Tot nu toe, Adidas Zx 700 Damen zo goed ... maar ik moet de komende 3,5 weken optimaal benutten. Dat betekent in mijn ogen dat ik hoge prioriteit geef aan lange trainingsruns met mijn zware rugzak over runnend terrein temidden van redelijk hoog maar niet overweldigend trainingsvolume.