Op zaterdag rijd ik de RnR 5K. Het is als een tweede uitschudding en ik heb NUL aspiraties om dit snel te doen. Tenzij een topsporter natuurlijk iemand Nike Air Pegasus 83 Dames nodig heeft om mee te rennen, natuurlijk, maar zelfs dan moet ik misschien 'nadenken' over de doelen van zondag. Deena Kastor leidt het tempo van 8 minuten voor de 5K, dus er is altijd DIE optie. Kara Goucher loopt ook de helft op zondag. Echt, ik zeg alleen maar dat ik hier ben om te helpen als de elites iemand nodig hebben om hen de dag ervoor te vertragen.
Zoals ik hierboven al zei, is het doel 1:35 als alles volgens plan verloopt. Ik loop in Team Chocolate Milk-uitrusting (hierboven weergegeven) en gebruik dezelfde schoenen en afspeellijst die ik gebruikte tijdens de Giants-race - als het niet kapot is, repareer het dan niet. Afgezien van heel veel hardlopen en waarschijnlijk een aantal selfies nemen en chocolademelk drinken, waarschijnlijk gewoon je typische raceweekendactiviteiten.
Terwijl ik naar Hackney Marshes fietste, begon ik me de enorme omvang van dit halve marathonevenement Nike Air Max Tavas Femme te realiseren. Ik werd overweldigd door de schaal: 12.000 lopers, sommigen zeggen 12.500. Het was hier, ongeveer 6 jaar geleden liep ik mijn eerste halve marathon. Dat was een veel meer lokale aangelegenheid, gerund door lokale vrijwilligers met een nominale toegangsprijs. Bij die gelegenheid waren er ongeveer 300 van ons en ik heb 1.43 iets geklokt. Sindsdien is Hackney wereldwijd gegaan! Het voelde als een festival. Helaas is hardlopen geen rock and roll, het gaat pijn doen met of zonder drugs. (Ja, ik heb erover nagedacht).
Kort nadat we vertrokken, veranderden mijn vroege zenuwen in agitatie en veranderden vervolgens in het negatieve: iets zegt me, terwijl ik langs de Pembury Estates ren, die nog niet zo lang geleden getuige waren van een heftige rellen, dat deze enorme club hardlopers met tegenzin en demografisch verbonden om niet te ontevredenen. Welk verschil maak ik echt? Ik zeg mezelf snel dat ik mijn mond moet Nike Internationalist Homme houden, dit zijn vieze gedachten. Omarm het positieve! Dit is het leven bevestigend, het moet worden begrepen, gevierd en genoten! We zijn in godsnaam maar 6 km binnen, voelen de collectieve energie, rennen met hen niet tegen hen in. De peptalk werkte behoorlijk lang - ik passeerde de 10k-streep na 47 minuten en voelde me goed.
Een tijdlang liepen we door met bomen omzoomde straten geflankeerd door een standaard woningvoorraad van gele baksteen die leek te zuchten, tevreden en gesetteld. Ik hoorde de zachte echo?nde stappen van mijn collega-hardlopers, het geluid van onze adem, af en toe een gejuich van een supporter. Het drong tot me door dat we toch de straten hadden teruggewonnen, niet van de ontevredenen maar van de meer dagelijkse vijandigheid van het verkeer. Het was een glorieus gevoel om over de wegen vrij van de auto te rennen. Mijn gevoel van welwillendheid bleef ruim voorbij het midden, mijn rennende demonen waren op afstand, ik kon mijn natuurlijke dierenritme voelen, mijn versleten trainers hielden goed stand Nike Air Pegasus 83 Damen terwijl ik over Adidas Zx 750 Womens de Lea Navigation vloog bij Hackney Wick.
Op dit punt waren er twee borden waarvan één de 10 mijl markeerde en nog eens 12 mijl voor de lopers die terugkeerden van het Olympisch Park. Ik kan me niet herinneren dat ik op de gezichten van de terugkerende lopers elk teken had ontdekt dat ze naar de hel waren geweest. Het landschap was dramatisch veranderd. Even geleden was ik een halfgod die de gevlekte weg langs het park van Victoria beukte, nu was ik een karkas dat andere karkassen volgde op een gladde zwarte weg naar een brandende bol in een schaduwloze, goddeloze, onbeperkte uitgestrektheid. Om ons heen was een harteloze verzameling oneven schaalvormen, terloops uit een reuzenhand gevallen, onze zintuigen gepest.