Het verhaal van drie onafhankelijke vrouwen gered door een paar Johns
"Ik ben er vrij zeker van dat hij hier is om ons te vermoorden." Zowel Ashley als Sara bekende dat ze zeker waren van de onechte bedoelingen van de zilverharige man.
"Ja, toen ik hem die handschoenen op zijn handen zag schuiven toen hij ons op straat naderde, wist ik dat we klaar waren."
Gelukkig voor ons, John (wiens generieke voornaam perfect leek te passen bij de gruwelijke scenario's die door de gedachten van Ashley en Sara Nike Cortez Mensraasden), voldeed niet aan onze verwachtingen. In overeenstemming met onze hele dag, zou hij op de meest onverwachte manieren de verwachtingen wild overtreffen.
We beginnen de dag als virtuele vreemden, verenigd door onze online community van hardlopers en ons verlangen om ergens anders te lopen. We besluiten een rit van 2 uur naar de kust te maken, zodat we vrij van ijs, sneeuw of vertrouwdheid kunnen lopen. Ons pad voert ons door weelderige kustbossen, sparren, ceder, ontwortelde bomen. We glijden onder, zijwaarts, slingeren door takken als oerkinderen.
Onze voortgang is traag, waardoor er veel tijd overblijft voor een gesprek. Eerst blijven we veilig aan de oppervlakte - welke races ren je, favoriete paden, recente ontmoetingen met sneeuw en modder. Maar al snel gaan we, net als de modder waar we doorheen lopen, dieper: huwelijk, Nike Internationalist Femme scheiding, opnieuw huwelijk; stiefkinderen, pleegkinderen, NICU-baby's, toekomstige baby's; geheime schaken, honden, liefde, meer honden. We bestrijken een veel terrein. Ik kon onze vriendschapsgroei volgen langs de contourlijnen van de kaart.
Door onderbrekingen in de bladeren en langs ruggen met uitzicht op de oceaan koesteren we ons in de februarizon. Oh wat we hebben gemist! De oceaan zich uitbreidt naar de horizon. 2 zeearenden onderzoeken de omgeving vanaf de bergkam. Afdichtingen stoeien in de golven. Dit is echt.
We bereiken het strand, kijken surfers werkeloos wachten tot golven rijden. We gaan terug naar waar we kwamen; het is zonniger, warmer en is al bekend geworden, de metaforen van vriendschap rollen als de golven die we achterlaten.
We steken 101 over, klimmen een mijl omhoog en weten dat we niets dan afdaling (Nike Air Max 97 Damen en Nike Air Max 270 Femme een paar neergehaalde bomen) tussen ons hebben, droge sokken en voedsel. We high-five en gooien het op als we de gladde brug verlaten en bij de auto stoppen.
Ik loop naar het bestuurdersportier en raak de hendel aan om de auto te ontgrendelen. Stilte. Geen pieptoon. Ik haal mijn rugzak uit, denkend dat de sleutel te ver van het handvat is om zijn aanwezigheid te registreren. Stilte. Panic stijgt langzaam in mijn borst. Ik pak mijn rugzak uit om de sleutel te vinden. Het is er niet.
"Oh mijn god, jongens, de sleutel is weg."
Het is grappig, we spreken allemaal zo kalm, controleren de zakken dubbel en stellen de gebruikelijke vragen over wanneer ik het me voor het laatst herinner. Dan vraagt ??Sara: "Wacht, is het gewoon rechthoekig en zwart, als een clicker?"
Ja!
"Ik zag het! Ik zag het als we liepen uit. Het trok mijn aandacht Nike Air Pegasus 83 Femme en ik dacht 'dat is raar. Wat is dat? ’Maar het is niet helemaal geregistreerd. Maar ik ben er zeker van dat is wat het was!”
We zijn opgetogen. We erachter dat wanneer schud onder een van de bomen, een ledemaat moet hebben snagged mijn rugzak net genoeg om de zak, waar ik mijn sleutel had verstopt te openen. Ergens in de eerste 2 mijl van het pad zit de sleutel daar op ons te wachten. We zijn moe, koud, hongerig, mijn hond is dorstig, en we dachten dat we klaar waren, maar met de hoop dat we de sleutel zou kunnen vinden, zijn wij versterkt. We verspreid, Kodiak en ik verder te gaan, en werken onze weg helemaal terug naar de Highway 101 kruising, Sara en Ashley uitwaaierend op de eerdere delen van het parcours. We zijn zeker dat we het vinden.
Het duurde niet lang, hoopt leeglopen. Elke natte scherf basalt glinstert als zwart Nike Internationalist Dames plastic. De modder is drassig; slikt mijn hele schoen. Hoe snel kon het een FOB inhaleren? Wanneer ik Ashley bereik, zit ze op een boomstronk, wachtend tot ik terugkom. Leeg. We gaan terug, rustig, nederig, nog steeds zorgvuldig onderzoekend de grond. Niets. Kodiak sprint vooruit en waarschuwt ons dat we terug zijn naar Sara. Niets.