In de theaterwereld hebben ze een gezegde: slechte generale repetitie, goede openingsavond. Ik heb een tijdje troost gevonden in dit gezegde, mezelf geruststellend dat mijn triatlon ‘openingsavond’ zonder problemen zou verlopen. Maar er is geen jurkherstel geweest, ik heb alle regels overtreden om al je uitrusting voor de racedag te proberen en heb nog niet eens het prijskaartje van mijn onesie gehaald. Ik heb mijn natpak nu twee keer naar een meer gesleept. Hoewel het mijn angst onderdrukte dat ik op zondag zonder sporen naar de bodem van de rivier zou zinken, vervulde het me nauwelijks met Nike Air Force 1 Womens vertrouwen. Ik heb gisteravond 750 meter in een zwembad gezwommen - dezelfde afstand die ik op zondag moet zwemmen. Mijn baan aan het zwembad was bezet door mij en een andere zwemmer en, eerlijk gezegd, dat was er een te veel naar mijn zin.
Zondagochtend om 08:15 uur is het waarschijnlijk dat mijn baan zal worden bezet door ongeveer 100 andere zwemmers. Ellebogen en voeten zullen in alle richtingen zwaaien en dit is waar ik me het meest zorgen over maak. Ik maak me geen zorgen over mijn eigen zwemmen - ik zou de cursus langzaam alleen kunnen voltooien zonder in moeilijkheden te raken, maar ik maak me zorgen om de andere mensen. Dat iemand anders in paniek raakt en mij vastgrijpt. Dat een elleboog in het gezicht mijn bril zal afslaan en paniek zal worden. Dat een schop tegen de borst me winderig maakt en niet in staat om te Adidas Ultra Boost Damen zwemmen.
Angst kan een goede zaak zijn. Het kan je de extra adrenaline geven die je nodig hebt op een racedag. Maar het is mijn grootste bedreiging als ik aan het zwemmen ben. De angst die ik voel, zorgt ervoor dat mijn borst strakker wordt en mijn ademhaling gehaast - twee dingen die op geen enkel moment nuttig zijn, laat staan ??als je probeert in een rechte lijn te zwemmen en geen long vol water te nemen.
Ik las vanmorgen een citaat op Twitter, iemand die hun Nike Air Max 270 React Womens triathlon-racestrategie beschrijft: "Overleef het zwemmen en race dan als een hel." Het vat mijn gevoelens over het zwemmen vrij netjes samen. Hoewel ik de fiets meet als het ‘race’ gedeelte en de 5k als meer een overwinningsronde als ik erin slaag om de vorige fasen ongeschonden te doorstaan.
Ik heb veel grapjes gemaakt over bezorgdheid over het zwemmen, maar het is niet Nike Air Max Thea Damen overdreven om te zien dat het me echt bang maakt. Maar als ik mezelf zondag in het water laat zakken, denk ik aan Chrissie Wellington en de belofte die ik haar heb gedaan. Ik zal mezelf er ook aan herinneren dat hoe slecht mijn triathlon-debuut ook gaat, het niet zo slecht zal gaan als dat van Chrissie - haar wetsuit gevuld met water en haar helemaal niet in staat heeft te zwemmen. Dat was echt een slechte openingsavond.
Kijk eens ... ik wist dat de eerste mijl Nike Internationalist Damen een beetje snel voelde. Niet veel, maar ik wist dat ik een beetje snel de poort uit ging ... maar na ongeveer een halve mijl kalmeerde ik mezelf om me in een prettig tempo te vestigen. Mijl 4 had een gedeelte van 3 afzonderlijke hellingen met daartussen rechte banen. Ik deed de bewuste poging om de heuvel niet te “bestormen” en mijn tempo aan te houden, maar om te vertragen en mijn pas kort en consistent te houden om gestaag te klimmen. Het was waarschijnlijk de beste beslissing die ik de hele dag heb genomen.
Ik kijk naar deze cijfers en ik kan het niet geloven. Als ik ren, let ik niet zoveel op hoe snel ELKE mijl wordt gereden, ik zie het meer als een consistente check-in om de paar mijl. Ik heb de wiskunde gedaan en voor een tempo van 7:30 is elk EVEN nummer 15 minuten. Dus mijl 2 is 15 minuten, mijl 4 is 30 minuten, enz. Nike Air Max Command Dámské Ik bleef verbaasd kijken naar mijn horloge dat ik nog steeds op tempo was. Ik was moe ... Ik wist dat ik het had gepusht, maar voelde me echt consistent. Ik had een mooi ritme gevonden en rende 'op het moment'. Mijl 10 was een behoorlijk goede klim en opnieuw deed ik de bewuste poging om het tempo te vertragen. Er was ook een steile daling vlak na de heuvel OMHOOG en naar beneden lopen is niet mijn sterkste punt, dus nogmaals, ik hield het in een comfortabel tempo.
Mijn halve marathon PR is 1: 37: 54 ... Ik miste het met 9 seconden, 10 om het te verslaan. Ik ben nog nooit zo dicht bij het missen van een PR geweest, meestal mis ik het of verslaat het met minuten. Ik heb me altijd afgevraagd hoe het voelde en nu weet ik het. Het voelt eigenlijk niet zo slecht als ik dacht dat het zou doen. Waarschijnlijk omdat het slechts een doel Nike Cortez Damen was en geen BQ (dat kan me aan het huilen maken). Ik denk dat omdat mijn uiteindelijke doel was om rond 1: 35-36 te komen, het niet zo slecht voelt. Maar om te denken, als ik elke halve seconde sneller had gelopen, dan had ik PR - CRAZY!