Terugkijkend op de afstanden waaraan ik tijdens het seizoen 2010 deelnam, begon het begin mei met een halve marathon. In 2009 was de halve marathon op 1 uur en 32 minuten niet wat ik een 'wandeling in het park' zou noemen, maar bij deze halve marathon viel alles gewoon op zijn plek en vanaf de eerste stap voelde ik me op een bepaalde manier comfortabel in mijn doeltempo dat ik nog niet eerder had meegemaakt. Na de eerste kilometer was ik er net zo zeker van dat ik mijn doel zou bereiken om minder dan 90 minuten te finishen, wat ik deed met 1:28:08. In september liep ik mijn tweede halve marathon voor het jaar en opnieuw zette ik een nieuwe PR-finish in 1:26:50 na een gecontroleerde race.
De Nike Air Max 270 Femme halve Nike Roshe Run Womens marathon in mei was het eindexamen voor mijn voorbereidingen voor de marathon van Stockholm in 2010 in juni. Ik had me beter voorbereid dan in 2008 en 2009 met 560 mijl training in januari-mei en lange runs twee keer per maand presteerden vaak heel vroeg zondagochtend om thuis te zijn voor het ontbijt (mijn tweede) na een paar uur met de rest van het gezin of meer van hardlopen. Deze keer ervoer ik echter die muur van mentale en fysieke vermoeidheid niet, maar in plaats daarvan liep ik een race met gelijkmatig tempo, in feite liep ik zelfs een snellere tweede helft en eindigde ik echt trots met een grote glimlach over mijn hele gezicht in 3:09:46 .
10k sneller dan 40 minuten rennen leek me lange tijd een onbereikbaar doel. In oktober 2010 heb ik mijn eerste 10k ooit gelopen en omdat ik nog geen 10k-races had gelopen wist ik niet wat ik kon verwachten, maar ik besloot een Nike Air Max 720 Donna intensiteitsniveau te zoeken in mijn hardlopen dat iets gemakkelijker te verwerken was in vergelijking met 5k- racen waar ik meer ervaring mee heb. Uiteindelijk vond ik die intensiteit afwerking moe maar niet volledig uitgeput in 38:46 na een race met volledig zelfs 5k splitst (2 seconden verschil).
Het raceseizoen van 2010 eindigde met de lokale 5k-race. Een race die ik al meerdere malen eerder had gelopen, altijd met hetzelfde teleurstellende resultaat, ik zou te snel beginnen, mentale en fysieke vermoeidheid ervaren zonder iets anders te willen dan te stoppen met rennen en na 3 km naar huis te gaan en uiteindelijk teleurgesteld over mezelf te eindigen. Dit jaar liep ik de hele race, zeker dat ik moe was, maar ik slaagde erin en versloeg de vermoeidheid met mentale trucs en eindigde op de 36e plaats in 18:45.
Daarna stopte ik bij een media-evenement van Lyfe Kitchen waarvoor mijn vriend Steph me had uitgenodigd. Lyfe is Nike Cortez Mens een bedrijf dat zowel een reeks restaurants als eten lanceert dat verkrijgbaar zal zijn in een supermarkt. Nogmaals, ik zal binnenkort meer schrijven, maar Nike Air Vapormax Homme het uitgangspunt is dat het allemaal gezond en natriumarm is. Wat je zou denken als een recept voor geen smaak, maar de smaak van de frittata die ik had was eigenlijk heel lekker.