Het plan vanmorgen was om 8 kilometer te rennen met een streefsnelheid van een halve marathon - 8:42. Ik werd wakker en tegen de tijd dat ik in beweging kwam, dacht ik dat ik niet genoeg tijd had om alle mijlen af ??te maken - maar ik had nog steeds tijd voor 4. Ik weet zeker dat ik die extra 9-achtige minuten zo verstandig heb gebruikt . Ik heb ze uiteindelijk rond 33:40 (8:27 tempo!)
Ik heb mijn AMT-stick niet kunnen vinden (of een mooi USB-ding dat op mijn computer wordt aangesloten en mijn splitsingen uitspuugt) sinds het verplaatsen, maar de eerste mijl was ongeveer 9, de middelste twee waren ergens in de hoge 7s of laag 8s, en de laatste mijl was ergens rond 8:30. Ondanks mijn driekwart-ass training, ben ik er vrij zeker van dat ik "doel tempo heb gevoeld". Of ik dat nog 9 mijl kan lopen, valt te bezien.Adidas Zx 850 Damen
Hoe dan ook, mijn benen voelden me een beetje moe van de trainingen van dit weekend en mijn lichaam voelde me een beetje moe van het niet hebben van een goed diner gisteravond, maar ik voelde me geweldig na deze run. Ik kreeg de post-run high waar ik al weken naar op jacht ben. Om 8 uur.
Ik ben er zelfs in geslaagd om bij Whole Foods te stoppen om een ??paar dingen op te halen voor ontbijt en lunch deze week.
Buitenissige wonderen van deze niet-ochtendmens.
Natuurlijk was ik blij dat ik tijdens een ochtendrun een hoog tempo had bereikt, maar de endorfines waren vanmorgen zo sterk dat ik niet ongelukkig kon zijn als ik het probeerde. Ik ben zo goed als overgeslagen naar mijn werk.
Ik at een bevroren Amy-maaltijd voor de lunch en had nog steeds honger, dus ik kreeg een groene sap, omdat ik denk dat ik meer groenten nodig Nike Air Max Jewell Damen heb in mijn leven. Ik ben de laatste tijd moe, wat waarschijnlijk te maken heeft met een volledig schema, maar ik hoop dat het verhogen van mijn vegetarische inname ook helpt met energie.
Laten we hier eerlijk zijn. Je traint voor een race, of het nu een ‘A’ race is of een opstap naar een groter doel. Misschien ben jij het type dat een vast trainingsschema volgt, of misschien heb je gewoon een idee van de lange runs en trainingen die je wilt doen in de aanloop naar de race (ik val in de laatste categorie). Hoe vaak verloopt je training eigenlijk volgens plan? Ik kan eerlijk zeggen dat ik, in meer dan 15 jaar marathontraining en drie jaar ultratraining, maar een handvol races heb gehad Nike Air Max Tavas Womenswaar mijn trainingsblok in de aanloop naar hen soepel was. De rest van de tijd is er een onverwachte sleutel in de mix gegooid en ik heb mijn trainings- en / of racedoelen dienovereenkomstig moeten aanpassen. Hoewel dit buitengewoon frustrerend kan zijn, is dat aanpassingsvermogen noodzakelijk voor succes, hoe je succes ook definieert.
In de evolutionaire biologie is het immers het aanpassingsvermogen - niet de kracht of intelligentie - dat soorten onderscheidt die overleven en gedijen van degenen die dat niet doen. Dus wat betekent het om aanpassingsvermogen toe te passen op je training?
Training is volgens het Cambridge English Dictionary "het proces van het aanleren van de vaardigheden die je nodig hebt om een ??bepaalde taak of activiteit uit te voeren". Er zijn natuurlijk enkele hardloopspecifieke vaardigheden die je moet leren Nike-Air-Max-720-Homme-c-49_51.html tijdens het trainen voor een ultra (comfortabel zijn met langere en langere afstanden; technische paden lopen; bergop / bergaf rennen; tanken op de vlucht, enz.), Maar er zijn ook veel van belangrijke vaardigheden die kunnen worden opgedaan als u uw training moet aanpassen wanneer iets niet volgens plan verloopt.
Neem bijvoorbeeld enkele van mijn ervaringen. Ik trainde voor de Squamish 50k in 2014 toen ik vier maanden voor de race verbluft was door een diagnose van borstkanker. Ik moest ongeveer zes weken vrijlopen om geopereerd te worden, precies op het moment dat ik een piek in kilometers had moeten maken. Het kwam nooit bij me op dat ik de race niet zou lopen; Ik begon net weer te rennen wanneer ik kon, en veranderde mijn doelen van proberen een snelle tijd te leiden tot gewoon een goede ervaring. Ik trainde voor de Squamish 50k van het volgende jaar en brak mijn pols bij een fietsongeluk vijf weken voor de race. Ik deed het toch, met mijn pols in een spalk. Afgelopen zomer verloor ik mijn geliefde vader aan kanker - en in plaats van mijn oorspronkelijke doelrace te lopen, liep ik een maand later 50 km Whistler Alpine Meadows en droeg ik elke stap van die run op aan mijn vader. Meest recentelijk trainde ik vier maanden voor Chuckanut 50k, werkte ik hard aan het behalen van een PB op de cursus - maar we hadden de sneeuwachtigste winter ter wereld en ik heb slechts twee runs in het hele trainingsblok gedaan, niet op gladde, diepe sneeuw . Mijn lange runs waren lang niet zo lang als ik wilde dat ze waren, en mijn benen waren behoorlijk versleten van de off-camber, struikelend winterrennen. Ik kreeg geen PB - maar ik liep de 50k met een glimlach op mijn gezicht de hele (langer dan verwachte) tijd.